Beveiliging
Updates, virusbeveiliging, ransomware monitoring, firewalls
Veiligheid
Wat moet er beveiligd worden?
Beveiliging is erg belangrijk voor bij het gebruik van je computer en het netwerk. Software bevat altijd fouten en vaak blijken er naar verloop van tijd altijd weer mensen zo slim te zijn om gaten te vinden in de beveiliging van de software.
In veel gevallen houdt Windows je computer automatisch up-to-date, maar hoe weet je dat nou zeker?
En zijn ook de overige software pakketten wel up-to-date?
Veel gebruikers willen hier helemaal niet mee bezig zijn, want als gebruiker wil je gewoon werken met je computer.
Laat daarom de veiligheid van uw computer en het netwerk gewoon aan Maitech over.
Met ons Management systeem, wat centraal beheert wordt, zijn wij in staat jouw pc op afstand te monitoren, beveiligen en updaten zonder dat je daarbij zelf handelingen hoeft te verrichten.
Voor een toegankelijk bedrag per maand, per werkplek, wordt je pc up-to-date gehouden. Ook wordt jouw computer goed beveiligd tegen virussen en malware. Daarnaast zorgen onze remote support tools ervoor dat wij je ook op afstand kunnen helpen.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Vaak gestelde vragen
Gebeurt het beveiligen op de achtergrond?
Jazeker, alles wordt op de achtergrond automatisch beveiligd. Ook het monitoren van de systeemprocessen gebeurt automatisch en daar zal je niets van merken tijdens het werken.
Wat wordt zoal bedoeld met monitoring?
Met monitoring bedoelen we o.a. dat bepaalde software op de computer continue scant om te zien of er verdachte aanpassingen in bestanden worden gemaakt. Wanneer dat niet een normaal patroon vertoond dan zal de software verder scannen en uiteindelijk bepalen of er iets geblokkeerd moet worden of niet.
Kunnen jullie ook éénmalig remote support leveren?
Ja hoor dat is ook mogelijk. We hebben ook een variant van Teamviewer waarmee we adhoc kunnen meekijken.
Kan ik nog wel zelf iets installeren?
Ja hoor je kunt gewoon zelf ook programma’s blijven installeren. Mocht er iets geïnstalleerd worden wat niet goed is dan zal dat door onze antivirus software gedetecteerd en geblokkeerd worden.
Wat zijn support tools?
Support tools zijn kleine software programma welke geïnstalleerd worden op de computer en die software maakt het mogelijk om via een internet verbinding mee te kijken op de computer. Er zal dan een vraag in beeld komen of je wilt toestaan dat wij op afstand kunnen meekijken. Zodoende kunnen wij vaak op afstand al veel problemen oplossen en hoeven we niet eerst naar de locatie ter plekke te komen. Dat gaat dus veel sneller maar is vaak wel minder gezellig.
Wat zijn de kosten?
De kosten hangen af van de gekozen remote support opties. Bijvoorbeeld alleen remote support via Teamviewer of ook de combinatie met de monitoring software. Het is daarom altijd verstandig om even contact met ons op te nemen zodat we goed weten wat de wensen zijn. Ook kunnen prijzen tussendoor aangepast worden door leveranciers.